sobota, 27 kwietnia 2013

Progi weterynaria 2012

Matura tuż tuż, więc przypomnę Wam może jakie były progi na wetę w tamtym roku, żebyście wiedzieli na jakim poziomie musicie napisać matury :)
Jak rozumieć te wyniki? Każdy kolejny wynik po ukośniku to kolejny próg punktowy - oznacza to, że tyle punktów w rekrutacji uzyskała osoba, która jako ostatnia została w danej turze przyjęta w poczet studentów.
Wyniki na zielono to progi pierwszych 3 list, czyli osób przyjętych w okresie lipca/ początku sierpnia, wyniki na czerwono to osoby, które dostały się z miejsc rezerwowych we wrześniu/październiku, o czym powiadomiono ich telefonicznie

Lublin: możliwych do zdobycia 600 punktów, rekrutacja z dokładnością do części dziesiętnych
Stacjonarne: 428/ 412.8/ 410/ 406,8/ 406,2/ 400,0/  394 przeniesiono w połowie października z niestacjonarnych 
Niestacjonarne: 306/ 268.8/ 260.1

Olsztyn: możliwych do zdobycia 600 punktów, rekrutacja z dokładnością do całości
Stacjonarne: 388/ 376/ 374
Niestacjonarne: ta uczelnia nie oferuje takiej formy studiów

Warszawa: możliwych do zdobycia 200 punktów, rekrutacja z dokładnością do całości, jeśli wiele osób ma ten sam wynik, brany jest pod uwagę także wynik z matury pisemnej z języka polskiego
Stacjonarne: 155/ 154 (polski 48,3)/ 154/ 153/ 152 (polski 56)
Niestacjonarne: 125/ 116/ 117/ 115

Wrocław: możliwych do zdobycia 200 punktów, rekrutacja z dokładnością do całości, TRZEBA BLOKOWAĆ DANE! BRAK ZABLOKOWANYCH DANYCH SKUTKUJE BRAKIEM UDZIAŁU W REKRUTACJI!
Stacjonarne: 152/ 151
Niestacjonarne: 110/ 90

Poznań: możliwych do zdobycia 100 punktów, rekrutacja z dokładnością do części dziesiętnych
Stacjonarne: 75,9/ 73,2/ 71,6
Niestacjonarne: ta uczelnia nie oferuje takiej formy studiów

Kraków: możliwych do zdobycia 100 punktów, rekrutacja z dokładnością do części setnych
Stacjonarne: 79,33/ 77,78/ 76,67/ 76,39/ 76,33/ 76/ 75,56
Niestacjonarne: ta uczelnia nie oferuje takiej formy studiów
Nie mam pojęcia czy w Krakowie były tylko 3 listy a później powiadomienia telefoniczne, czy też było to zorganizowane w inny sposób



Jeśli nie rozumiecie w jaki sposób przeliczane są procenty z matury na punkty lub jakie przedmioty są brane pod uwagę w rekrutacji to zapraszam do wpisu "Zasady rekrutacji weterynaria" opublikowanego w lutym :)

źródło informacji o progach: forum biolog.pl

35 komentarzy:

  1. Wybacz, jestem zielona... co to znaczy "blokować dane"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz wprowadzone to zostało w tamtym roku - jak wypełniasz wszystkie swoje dane do rekrutacji (imię, nazwisko, wyniki z matury itp) to na 1 lub ostatniej stronie na samym dole jest przycisk "blokuj dane" który pozwala na zapisanie danych i wzięcie udziału w rekrutacji. Po wciśnięciu przycisku nie ma możliwości zmiany tych danych, więc lepiej się upewnić czy wszystko jest dobrze wypełnione i wyniki są odpowiednio zapisane, bo już nie będzie powrotu. Jeśli jednak zrobimy w drugą stronę - spóźnimy i się i nie wciśniemy do do terminu podanego w regulaminie to nasze dane nie zostaną zapisane i tym samym nie będziemy brać udziału w rekrutacji a zwrotu wpłaconych pieniędzy nie otrzymamy.

      Ja w tamtym roku oczywiście zapomniałam się i danych nie zablokowałam :D

      Tak było w tamtym roku - możliwe jest oczywiście, że w tym roku zrezygnowali z blokowania danych, poczytajcie regulamin rekrutacji na stronie UP Wrocław.

      Usuń
  2. bardzo pomocny blog, jedyna strona na której wszystkie informacje są w jednym miejscu. Mam tylko nadzieje ze mozna Ci zaufać;)

    OdpowiedzUsuń
  3. I mam jedno pytanie. Jak to potem jest z robieniem specjalności/specjalizacji? Bo nie moge nigdzie znaleźć jaka uczelnia co prowadzi a zależy mi na chorobach koni. Jak to się odbywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. opiszę to kiedy tylko znajdę trochę więcej wolnego czasu :)

      Usuń
  4. w tamtym roku niezablokowanie danych nie wykluczało z rekrutacji, wiem, bo koleżanka tak zrobiła
    chyba za dużo osób nie zablokowało danych i z tego zrezygnowali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem że w tamtym roku nie wykluczało to udziału w rekrutacji, jednak było to rok wprowadzenia zmian, nie sądzę zatem aby w tym roku byli oni równie wspaniałomyślni w stosunku do maturzystów :)
      Oczywiście jeśli uczelnia nie zrezygnowała w ogóle z tego blokowania danych

      Usuń
  5. przepraszam, mogła byś powiedzieć, gdzie jest najłatwiej się dostać na wetę? pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz dobrze napisany język obcy to najłatwiej do Olsztyna a później Lublin, Poznań i pozostałe (Wawa i Wrocek mają podobne progi, więc nie wiem gdzie łatwiej, a co do Krakowa to trudno przewidzieć)

      Usuń
  6. Witam ! Czy ja dobrze rozumiem, ze ostatni próg na płatna weterynarie we Wrocławiu wynosił 90 ? Na pewnym forum czytałam, ze zeby w ogóle móc rekrutowac na studia należy uzyskać minimum po 50% z bio i chem, oczywiście rozszerzonych. Jak to jest ? Pozdrawiam, bardzo fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, było to wymagane, jednak poziom jest coraz niższy i przyjmowane są osoby, które mają wyniki mniejsze niż 50% z każdego :D

      Usuń
    2. Progi na niestacjonarną wetę we Wrocławiu to jakaś kpina. Można się było dostać mając ledwo zdaną maturę (po 30-40%) z każdego przedmiotu. Przyjmują ponad 400 studentów, zależy im wyłącznie na kasie, bo i tak połowa z nich odpadnie na biochemii czy anatomii na I roku ;)

      Usuń
  7. Cześć! Szukam, szukam i znaleźć nie mogę w jaki sposób zablokować dane. Ani na pierwszej, ani na ostatniej stronie nic takiego nie widzę:( Pomocy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że po zamieszaniu z tamtego roku zrezygnowali z blokowania danych. Jeśli nie ma o tym nic w regulaminie to znaczy, że już to nie istnieje :)

      Usuń
  8. Cześć! Wiesz może ile jest miejsc na wecie w Olsztynie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć :) Chciałam zapytać, jeżeli zdam dobrze maturę dajmy na około 70, 80 % z rozszerzonej biologii i angielskiego, oraz dobrze pójdą mi przedmioty podstawowe, mam szansę się dostać? Czy muszę pisać maturę rozszerzoną z chemii?
    Chciałabym walczyć o Lublin, ale ciągle mam wątpliwości czy poradzę sobie w tym zawodzie.

    Ps: jestem tym rocznikiem (96) którego obowiązuję nowa podstawa programowa, dlatego nie mogę wybierać podstawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz miała biologia 80 + angielski 80 = 160 x2 = 320 punktów
      Progi zawsze były w granicach 400pkt
      Jednak skoro zmienia się sposób pisania matury to może zmieni się rekrutacja? Tego nie wie nikt... Ja ze swojej strony zachęcam jednak do pisania chemii rozszerzonej (nawet bez przygotowania, jeśli jesteś na bio-chem to powinnaś uzyskać ok 40%) a każdy % to 2 punkty, więc warto :D Matury rozszerzonej nie można nie zdać (tak było w moim roku - nie wiem jak jest teraz), więc możesz wpisać w rekrutacji nawet wynik poniżej 30% :D

      Usuń
    2. Właśnie jestem na językowym :D A nie chcę się przenosić, musiałabym uczyć się na własną rękę. Biologia ok, ale z chemią sobie nie poradzę, podobno ma wejść ustawa, która zobowiązywać mnie będzie do konieczności zdania całej matury, wraz z przedmiotami dodatkowymi. A angielski chciałabym zdać, bo zawsze będzie to dla mnie jakaś alternatywa. A z 3 przedmiotami sobie nie poradzę. Nie mam pojęcia co robić.

      Usuń
    3. A podstaw (matma, polski, angielski) nie liczy się do punktów?

      Usuń
    4. Liczy się (do Lublina) angielski, biologia i chemia, z czego z angielskiego albo poziom podstawowy albo rozszerzony (a ja policzyłam Ci angielski R + biologię R), pozostałe nie mają znaczenia i trzeba je tylko zdać.
      Jeśli trzeba będzie zdać wszystko - nawet dodatkowe - to wydaje mi się, że dużo osób będzie miało poprawki, mało kto będzie się decydował na 2 rozszerzenia i progi spadną (i to drastycznie). Ale to wszystko to tylko gdybanie :) zobaczymy czy ustawy wejdą w życie i jak to będzie wyglądać..
      Miłej nauki, biologia (ta licealna) jest bardzo przyjemna :)

      Usuń
    5. Dziękuję bardzo :) Muszę się jeszcze poważnie zastanowić. Chociaż wszystko na razie wskazuje na nie. Wszyscy mi odradzają, a sama już się gubię.

      Usuń
  10. Cześć,
    według załącznika 1 do uchwały Senatu UP Lublin(http://bip.up.lublin.pl/senat/2012/074/uchwala74.pdf) przedmiotami obowiązkowymi wymaganymi przy rekrutacji na weterynarię w następnym roku będą biologia i chemia z mnożnikiem 2 dla poziomu rozszerzonego. Czyli języki nie będą się już liczyły?
    Proszę o wyjaśnienie mi tej sytuacji.
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam sobie to wszystko i faktycznie wychodzi na to, że język obcy nie będzie już brany pod uwagę w rekrutacji na weterynarię (przy pozostałych kierunkach widnieje jako przedmiot obowiązkowy a na wecie nic o nim nie wspominają..). Ale może to i lepiej - będzie bardziej wyrównany poziom i równe szanse w rekrutacji :)

      Usuń
  11. Witam, jak zdaje mature z biologi i matematyki na poziomie rozszerzonym to mam szanse zeby sie dostac gdzies?

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej, chcę się upewnić czy dobrze zrozumiałam. W Lublinie (stacjonarne) na pierwszej liście najmniejsza ilość punktów wynosiła 428?

    OdpowiedzUsuń
  13. A wiesz może, jak obliczyć ile ma się pkt na UP w Poznaniu? Nie mogę nigdzie znaleźć przeliczników :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Zulka, zapewne już znalazłaś odpowiedź, ale może komuś innemu się przyda :)
    Z przedmiotów kierunkowych (biologia i chemia) za każdy procent podstawy otrzymuje się 0,6 punktu, z rozszerzenia 0,8 – dla każdego z tych przedmiotów wynik liczy się osobno, dzieli na pół, a następnie sumuje. Polski i język obcy niezależnie od poziomu dają 0,1 punktu za każdy procent. Mam nadzieję, że komuś pomogłam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Serio najłatwiej dostać się do Olsztyna? Podobno to żyleta, 7 najlepsza szkoła w Europie i 1 w Polsce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze słyszę? A masz może jakiś artykuł na ten temat? Chętnie bym poczytała :)

      Usuń
    2. Czytałam o tym w aktualnym informatorze maturzysty od Perspektyw :) Za to od któregoś z lekarzy weterynarii słyszałam, że do Olsztyna najłatwiej się dostać ale najtrudniej tam "przetrwać" :D

      Usuń
    3. Zdecydowanie najłatwiej się dostać - przyjęli mnie z pierwszej listy a w pozostałych miastach dostałam się dopiero przy drugim naborze :)

      Usuń
    4. A jak Ci poszły matury rozszerzone? Pamiętasz mniej więcej ile miałaś % z poszczególnych przedmiotów?

      Usuń
    5. Niestety nie pamiętam - biologię miałam wysoko (coś 80-90%), chemię gorzej (chyba 60-70) angielski p 98 a r 70? Jakoś tak ale niestety nie pamiętam już a nie mogę nigdzie znaleźć wyników :)

      Usuń
  16. Całe szczęście ustawy się nie pozmieniały ;)

    OdpowiedzUsuń