niedziela, 5 maja 2013

jak przenieść się z niestacjonarnych na stacjo?

Wpis specjalnie dla Bartka :)

Miałam iść do dziekanatu zapytać o przenoszenie się niestacjo i warunki jednak miałam autobus do domu i zrezygnowałam z wizyty u tych jakże miłych kobiet :D
Moja znajoma właśnie stara się o przeniesienie na 2. rok na stacjo więc podpytałam ją co i jak - wydaje się że można jej ufać, więc podaję i Wam te informacje:

Jeśli studiujecie weterynarię w trybie niestacjonarnym macie możliwość przenieść się na drugim roku na tryb stacjonarny, dzięki czemu nie będziecie musieli już wnosić opłat na czesne :) Aby starać się o przeniesienie musicie spełniać przynajmniej jeden z podanych warunków (wiadomo - im więcej tym lepiej..)

  • za poprawę matury - jeśli studiujecie wetę niestecjo i macie zaliczony pierwszy rok a jednocześnie udało Wam się poprawić maturę (lub też spadły progi) i w kolejnej rekrutacji dostaliście się na studia stacjonarne to możecie rok drugi studiować nieodpłatnie (wcześniej pewnie wypełniacie masę papierów, podań itp)
  • za średnią - jeśli macie zaliczony pierwszy rok i dodatkowo średnią wyższą lub równą 4,0 to możecie ubiegać się o przyjęcie w poczet stacjonarnych (niestety nie mam pojęcia czy do średniej wliczają się wszystkie przedmioty czy też tylko oceny z egzaminów)
  • za udokumentowaną trudną sytuację materialną - jeśli kwalifikujecie się do stypendium socjalnego to pewnie możecie złożyć też podanie o przepisanie na stacjonarne. Trudna sytuacja zdarza się najczęściej gdy: rodzina jest wielodzietna, niskie przychody na członka rodziny, utrzymywanie się z niewielkiego gospodarstwa rolnego - wtedy mają jakieś tam przeliczniki hektarów na złotówki, kiedy rodzina jest rozbita itp
Oczywiście aby się przenieść należy mieć zaliczony pierwszy rok i wypełniać jakieś podania ale to już wszystko trzeba będzie załatwiać indywidualnie. Podania składać należy prawdopodobnie w dziekanacie.

CHYBA NIE WSZYSCY ZROZUMIELI O CO CHODZI W TYM POŚCIE - NIE MA PEWNOŚCI, ŻE SPEŁNIAJĄC TE WARUNKI ZOSTANIECIE PRZENIESIENI ZA DZIENNE, ISTNIEJE TAKA MOŻLIWOŚĆ ALE TO NIE JEST NIC PEWNEGO!

Za średnią osoby przenoszone są zazwyczaj po 2 roku (choć wysoka średnia + trudna sytuacja mat. mogą być pomocne już na 1). Nie bierzcie proszę za pewnik tego, że zostaniecie na 100% przeniesieni na dzienne bo nie macie kasy - to wszystko zależy od władz uczelni a z nimi nigdy nic nie wiadomo...

9 komentarzy:

  1. dzięki za dedykację hehe nawet nie masz pojęcia jakbym chciał wiedzieć, że się dostałem na stacjonarne:) chociaż nie, pewnie masz pojęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy tak jest tylko w Lublinie czy to są ogólne zasady?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest tylko w Lublinie, niestety nie wiem jak to wygląda na innych uczelniach :)

      Usuń
  3. WItam... a ja mam pytanie czy jest możliwość przeniesienia się z innego kierunku jak zootechnika czy biotechnologia? Lub przynajmniej nie uczestniczenie w rerutacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie ma takiej możliwości, przenosić się można tylko w trakcie studiów między weterynariami różnych uczelni (a i z tym może być czasem problem). Będąc na takich studiach, jakie wymieniasz, masz możliwość przepisania ocen z niektórych przedmiotów.
      Dostać się na wetę można tylko z rekrutacji

      Usuń
  4. Hej, mam pytanie: Kiedy, po jakim czasie najszybciej można się przenieść z Lublina z niestacjonarnych do Wrocławia na stacjo? Oczywiście spełniając warunki, czy jest to możliwe po Isemestrze lub Iroku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli spełnisz warunki to MOGĄ ALE NIE MUSZĄ przenieść Cię na stacjonarne w Lublinie. Nie ma takiej możliwości, żeby przenieść się z niestacjo jednej uczelni na stacjo innej nawet ze średnią 5.0
      Jeśli będziesz na niestacjo w Lu, poprawisz matury i dostaniesz się w następnym roku w zwykłej rekrutacji na stacjonarne to zostaniesz przeniesiona na 2 rok na stacjo i dopiero później możesz myśleć o przenoszeniu się na inną uczelnię (z czym też nie jest wcale aż tak łatwo)

      Usuń
  5. Witam, bardzo chciałbym dostać się na stacjonarną wetę w Lublinie, ale póki co jestem na liście rezerwowych ( mam 400 pkt, póki co brakuje mi 12 pkt), obawiam się, że mogę mieć lekkie problemy z dostaniem się na studia dzienne, więc pomyślałem, że zapiszę na studia niestacjonarne i tutaj mam pytanko: w poprzednim roku patrząc w progi widzę, że osoby z tymi pkt ( 406,8/ 406,2/ 400,0/ 394 przeniesiono w połowie października z niestacjonarnych ) , chciałbym dowiedzieć się na jakich warunkach można próbować się przenieść na stacjonarne tak jak udało się tym osobom. Czy warunki przenosin według tej metody są inne niż opisałaś je w swoim poście ? ( według tej pkt, być może w tym roku będzie podobnie, że takie osoby jak ja w zeszłym roku przepisywali). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osoby te chodziły na początku roku do dziekanatu i pytały się czy może zwolniły się miejsca i będzie ktoś przeniesiony. Przeniesione zostały na dzienne osoby które były od razu pod kreską (chyba 10 osób)

      Usuń