poniedziałek, 18 lutego 2013

Zasady rekrutacji weterynaria

Weterynarię studiować można na 6 uniwersytetach, każdy z nich ma swoje warunki rekrutacji.

UP Lublin
brane pod uwagę:

  • biologia:
    poziom R x 2
     poziom P x 1


  • chemia:
    poziom R x 2
    poziom P x 1


  • język obcy
    poziom R x 2
    poziom P x 1,3
czyli maksymalnie do zdobycia 600pkt


UWM Olsztyn
brane pod uwagę:
  • biologia, chemia, fizyka lub matematyka (2 do wyboru)
    poziom R x 2
    poziom P x 1
  • język obcy
    poziom R x 2
    poziom P x 1
maksymalnie do zdobycia 600pkt


UP Wrocław
  • biologia:
    poziom R x 1
  • chemia:
    poziom R x 1
maksymalnie do zdobycia 200pkt

SGGW Warszawa
  • biologia:
    poziom R x 1
  • chemia:
    poziom R x 1
maksymalnie do zdobycia 200pkt

UP Poznań
  • biologia i chemia na poziomie rozszerzonym stanowiące 80% punktów (po 40% na jeden przedmiot)
  • język polski i język obcy na poziomie dowolnym stanowiące 20% punktów (po 10% na jeden przedmiot)
maksymalnie do zdobycia 100 pkt

UR-UJ Kraków
  • biologia:
    poziom R x 4
  • chemia:
    poziom R x 4
  • język obcy:
    poziom dowolny x 1
dodajemy wyniki i dzielimy przez 9
maksymalnie do zdobycia 100pkt

29 komentarzy:

  1. oh, do tej pory myślałam, że tylko na czterech uczelniach jest weta. Poznań i Kraków, jestem w lekkim pozytywnym szoku! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiedz mi proszę Blondynko, jaka - Twoim zdaniem - uczelnia ma najwięcej zalet/jest najlepsza, a którą zdecydowanie odradzasz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj kochana.. nie za bardzo rozumiem tą punktację w Poznaniu :( to wychodzi na to ze tam tak mało % trzeba mieć bo ja nie rozumiem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedzmy, że to są twoje wyniki:
      Biologia R 80%
      Chemia R 75%
      Ang 50%
      Polski 100%
      Liczymy ile masz pkt:
      80%*0,4=32pkt biologia
      75%*0,4=30pkt chemia
      50*0,1=5pkt angielski
      100*0,1=10pkt polski
      sumujemy wszystko:
      32+30+5+10= 77pkt/100 możliwych :)

      Mam nadzieję, że rozumiesz teraz o co chodzi :D

      Usuń
    2. Hej czyli aby się dostać trzeba mieć conajmniej 100 punktów?

      Usuń
  4. Jak jest w końcu z weterynarią na SGGW - można zdawać przedmiot na podstawie, czy nie? Różnie ludzie mówią, a na stronie uczelni, jak i w informatorach jest napisane, że podstawa 1% = 0,75pkt i rozszerzenie 1% = 1pkt. Wychodziłoby na to, że można. Sam zdaję podstawę chemii i rozszerzenie biologii i mam nadzieję na te wieczorowe na SGGW :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a jak jest w Olsztynie? bo na stronie jest informacja, że do wyboru 3 przedmioty z: biologia, chemia, matematyka, fizyka i język obcy do wyboru. Więc czy jeśli matematyka poszła mi lepiej niż angielski to mi ją policzą? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że kiedyś język był obowiązkowy, tak jak tu: http://studia.biolog.pl/weterynaria,studia-95.html

      Napisałam do nich maila, zobaczymy czy odpiszą :)

      Usuń
    2. Niestety nie doczekałam się żadnej odpowiedzi więc nie pomogę :(

      Usuń
  6. Witam :) Mam kolejne pytanie. Zdawałam mature z anglielskiego na podstawie i na poziomie rozszerzonym. Czy przy uzupełnianiu wyników mam podać obydwa ? Podstawe i rozszerzenie czy mam wybrać jeden lepszy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się ze podawałam oba - na wszelki wypadek sprawdź jak liczą Ci punkty kiedy masz oba a jak jeśli podajesz tylko lepszy (jeśli wynik jest ten sam podaj oba) :)

      Usuń
    2. Dziękuję za szybką odpowiedź ! Teraz to już tylko czekanie na wyniki ale mam nadzieje,że do zobaczenia gdzieś na korytarzach UP :)

      Usuń
  7. Witam. W 2016 planuję zdawać rozszerzenie z biologi,chemii i dostać się na wete do Olsztyna. Aktualnie nie idzie zbyt dobrze z tych przedmiotów ,jednak nie odpuszczam. Jakieś rady jak dobrze przygotować się do matury ? Mam tylko rok czasu :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rady? Ogólnie pisałam już kilka razy o tym w jaki sposób ja się przygotowywałam (a też robiłam to sama, bez korepetycji i też miałam na to rok), więc nic nowego nie wymyślę :D
      Ucz się z dobrych książek, rób dużo zadań i staraj się rozumieć o co chodzi a nie tylko uczyć na pamięć (szczególnie jeśli chodzi o chemię, bo tam lubią dawać jakieś dziwne pokręcone pytania na maturze :D ). A z biologii naucz się pisać pod klucz - ja na tym straciłam większość punktów na mojej pierwszej maturze, więc ucz się na moich błędach :D

      Usuń
    2. Udało Ci się bo jesteś dobra ;)

      Usuń
  8. O holender - skomplikowane to trochę. A najgorzej, że trzeba świetnie zdać maturę. O moja nieszczęsna matematyko hahaah :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy jak bym miała z matmy 30% a reszta dobrze to bym sie dostala ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Chodzi mi głównie o to czy jak bym zawaliła matme ale ja zdała a biol i chem rozszerzony na ok 90 % a resztę w miare tak ok 60-70% a matma np 25-30 % to bym sie dostala czy oni w ogole patrza w wroclawiu na weterynarii na coś prócz biol i chem ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko zdasz podstawowe matury i dostaniesz świadectwo (czyli polski, matematyka i język minimum na 30%) to wtedy biorą pod uwagę tylko wyniki z rozszerzonej biologii i chemii :)
      Czyli odpowiedź brzmi: tak, możesz mieć maturę z matmy zdaną tylko na 30% i dostać się na weterynarię :)

      Usuń
  11. Czy konieczna jest chemia rozszerzona czy można zdawać podstawę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś liczyły się tylko przedmioty na rozszerzeniu - nie sądzę, że to się zmieniło.

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej, na maturze chce zdawać biologię i angielski na rozszerzeniu.. mam jakiekolwiek szanse dostać sie na wete bez chemii ani fizyki ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy,żeby dostać się na weterynarię na UWM trzeba mieć maturę z rozszerzonej matematyki lub fizyki? Czy wystarczy rozszerzona biologia, chemia i angielski?

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy matura z chemi gdzieś jest nieobowiązkowa ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy na uwm angielski też musi być w rozszerzeniu tak jak pozostałe przedmioty czy może być w podstawie? 😇

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej, czy jeśli zdaję na maturze zamiast rozszerzonej biologi i chemii , rozszerzoną matematykę i fizykę, mam szanse dostać się na weterynarię do Olsztyna ?

    OdpowiedzUsuń
  18. witam startowałem w tym roku na weterynarie do olsztyna biologię miałem napisaną na 50% chemię na 62% angielski podstawowy na 88% a rozszerzony na 78% a mój wynik rekrutacyjny to 368 punktów czemu nie doliczyli mi w takim razie podstawy do wyniku?

    OdpowiedzUsuń