poniedziałek, 4 lutego 2013

Początki zawsze są trudne..


Rozpoczęcie bloga to dla mnie chyba najtrudniejsze zadanie (uwierzcie mi, że nie mam pojęcia co tu napisać..)
Postanowiłam więc, że się przedstawię i opiszę cel bytu tego bloga w przestrzeni Internetu.

Studiuję weterynarię na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie, jestem na I roku w grupie stacjonarnej. Szczęśliwie udało mi się otrzymać miejsce w akademiku, gdzie też oczywiście zamieszkałam.

Blog będzie po części moim pamiętnikiem a po części skierowany jest dla Was - ludzi zainteresowanych tym kierunkiem, tym miastem, mieszkaniem w akademiku lub w ogóle studiowaniem.
Wiem dokładnie ile pytań rodzi się podczas podejmowania decyzji o studiach: czy warto, czy się dostane, jakie były progi, czy iść na jakieś studia na przezimowanie, jak ciężko jest na studiach, jak to wygląda, jaki materiał przerabiany jest na weterynarii, ile trzeba się uczyć, czy łatwo wylecieć, jak się mieszka w akademiku, co trzeba do akademika zabrać, jakie są koszta samodzielnego utrzymania w obcym mieście, czy nie jestem za stara/stary na studia bo przecież maturę pisałam w tamtym roku lub jeszcze wcześniej, co to jest ten dziekanat i czemu wszyscy go nie lubią, jak wyglądają zaliczenia i milion innych pytań na które tak bardzo chciałoby się otrzymać odpowiedź a nie ma się kogo zapytać lub czasem wstyd ciągle zadawać pytania na które odpowiedź jest wręcz oczywista dla wszystkich innych poza nami samymi...
Ja Was moi drodzy doskonale rozumiem, sama przez to przechodziłam, zastanawiałam się, szukałam na Internecie wiadomości na ten temat i nigdy nie byłam do końca usatysfakcjonowana. Szukałam takiego bloga, który w przystępny sposób rozwieje wszystkie moje wątpliwości i odpowie na wszystkie pytania, niestety nie znalazłam niczego takiego. Mam więc nadzieję, że Wam będzie łatwiej a ten blog będzie swoistą skarbnicą wiedzy :)

Zatem mój blog nastawiony jest właśnie na takie pytania - możecie je zadawać w komentarzach a ja postaram się odpowiedzieć możliwie jak najdokładniej, będę opisywać zajęcia i książki z jakich korzystamy i czasami wstawiać materiały, żebyście mogli zobaczyć o co w tym wszystkim chodzi i jak to wygląda.

Pytania mogą dotyczyć studiowania weterynarii lub w ogóle studiowania, mieszkania w akademiku lub w ogóle mieszkania w Lublinie, pisania matury i przygotowywania się do niej oraz wszystkiego innego co tam jeszcze przyjdzie Wam do głowy (ale oczywiści jakieś normy istnieją - nie odpowiem na pytania bardzo głupie lub osobiste, nie toleruję także komentarzy godzących w moją godność).

Zapraszam zatem do czytania, komentowania i zadawania pytań :)

PS: jak widać jednak nie tak trudno było rozpocząć :D

2 komentarze:

  1. Hej :) Niezmiernie Ci zazdroszczę, że udało Ci się zdobyć wymarzone miejsce w tym kierunku, serdecznie Ci gratuluje :) Ja aktualnie jestem tegoroczną maturzystką, i właśnie zawsze interesowała mnie weterynaria. Teraz kończę Technikum Wet., co dało mi choć odrobinę radości aby mieć w pewien sposób styczność z tym zawodem :) Jednakże nie satysfakcjonuje mnie fakt moich ograniczonych zakresów działania, przez co chciałabym właśnie skończyć studia na Wecie. Ale chyba nie będzie mi to dane :) Nie potrafie się aż tak dobrze przygotować do matury z dwóch rozszerzeń, a na jakiekolwiek kursy i korki nie mam niestety pieniędzy. Jeżeli będziesz skora przedstawić swoją przygodę przygotować do matury, to ja z miłą chęcią to przeczytam :) Pozdrawiam, życzę dalszych sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć,Czy według ciebie studia weterynaryjne są cięzkie,na jakim poziomie jest biologia ,chemia i czy macie tez matme.Czy wszędzie studia weterynaryjne trwają 5,5 roku,i jakie są mniej więcej koszty utrzymania się w akademiku z opłącaniem studiów.Właśnie zastanawiam sie nad studiami weterynaryjnymi albo studium weterynaryjnym ,ale nie wiem czy dam sobie rade na studiach i czy mozesz mi mniej wiecej doradzić co wybrać.I czy wogole mozna się dostać na te studia jak się zda matme z przedmiotow podstawowych czyli z (matmy,jezyka obcego i polaka) bez biologi i chemi.

    OdpowiedzUsuń