wtorek, 27 sierpnia 2013

Przedmioty na 1 roku weterynarii

Zrobię Wam spis wszystkich przedmiotów, którymi cieszyć się będziecie na 1 roku :) troszkę tego jest ale nie przerażajcie się - czasami wolny czas też się znajdzie :D Niektóre przedmioty wykładane są co 2 tygodnie. Mam zamiar opisywać Wam wszystkie te przedmioty (co jest potrzebne, jak wyglądają zajęcia i zaliczenie, jacy są prowadzący i ogólnie o co chodzi), piszcie mi w komentarzach w jakiej kolejności mam je opisywać (albo o których nie pisać wcale bo Was to nie interesuje czy coś..). Po spacji są przedmioty które się zaczynają ale nie kończą się w tym semestrze do którego zostały przypisane.


Semestr 1:

  • chemia
  • biologia
  • biologia komórki
  • technologie informacyjne (TI)
  • BHP
  • psychologia/filozofia

  • histologia i embriologia
  • anatomia zwierząt
  • WF
  • łacina
  • język obcy nowożytny

Semestr 2:

  • ochrona środowiska
  • genetyka ogólna i weterynaryjna
  • agronomia
  • biofizyka
  • biostatyka i metody dokumentacji
  • ochrona własności intelektualnej
  • historia weterynarii i deontologia
  • etyka

  • biochemia
  • + przedmioty po spacji z semestru 1
Jak widać nie jest aż tak źle :D
Tutaj macie plan na całe studia: http://www.ar.lublin.pl/files/weterynaria/plany-zajec/2012-sem-zimowy/jednolite_magisterskie_stacjonarne_i_-_vi_rok.pdf

A tutaj macie rozkłady zajęć z tamtego roku (Wy będziecie mieć pewnie podobny): http://www.ar.lublin.pl/2353/

39 komentarzy:

  1. Wszystkie oczywiście. :P Trzeba zrobić rozeznanie w terenie i wiedzieć komu nie podpaść.

    Jak tam wakacje mijają? Nadal zostajesz w Dodku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :) tylko napisz od czego zacząć (tych co trwają 1 semestr, cały rok, tych najtrudniejszych, najciekawszych, tych z których najwcześniej będzie zaliczenie?)

      Wakacje mijają zdecydowanie zbyt szybko :D siedzę na necie do 3 w nocy a później śpię do 10 - żyć nie umierać :D Nareszcie zabrałam się do nauki hist wetu (nie zdałam 1 terminu..) ale jest tak przerażająco nudna, że gorsza była już chyba tylko biologia komórki..
      Tak, zostaję w Dodku, mam już zarezerwowany pokój i zjadę w ostatni weekend :)

      A co tam u Cb?

      Usuń
    2. Najbardziej dających w kość oczywiście.;) Chyba najlepsza będzie biologia i biol komórki. Obsypałabym cię złotem za wskazówki jak i komu nie podpaść.;)

      Wyprzedaję cały swój maturalny dobytek na allegro i uzupełniam garderobę. Udaję, że robię wiele pożytecznych rzeczy w domu, żeby nie marudzili mi nad uchem. I oglądam seriale (mam nadzieję, że w Dodku internet jest dobry, ale nie dość żeby oglądać seriale - tak na wszelki wypadek - nauka przede wszystkim *mam nadzieję*).

      Usuń
    3. Uwielbiam zakupy! *.*
      W Dodku Internet jest ok, całkiem szybki - ja seriale oglądałam, więc da się jak najbardziej (ale jest limit dzienny, więc 2-3 filmy i koniec). Na Twoje nieszczęście - na dole jest wielki telewizor i można sobie seriale oglądać :D
      Ty na prawdę wierzysz, że będziesz się cały czas uczyć? Ja byłam o tym przekonana i przeszło mi po miesiącu w akademiku - musisz się nauczyć, kiedy trzeba zacząć się uczyć :D

      Usuń
  2. Moglabys napisac jak robisz notatki na swoich studiach? Czy korzystasz po prostu z zeszytow czy moze piszesz na osobnych kartkach i potem segregujesz je w segregatorze czy teczce z przegródkami? ; ) Interesuje mnie tez czy profesorzy zwracają uwagę na to jak notują studenci. Czy mozna miec laptopa? I czy wymagają od studentow noszenia notatek (czy czegokolwiek innego) z poprzednich zajeć , czy mozna to wszystko zostawiac po prostu w domu ; ) Pozdrawiaaam ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anatomię piszę na osobnych kartkach lub w zeszytach 16-kartkowych tak, żeby jeden dział był w jednym zeszycie (kości pisałam na kartkach bo łatwiej było mi się z nich uczyć - 1 kartka 1 kość). Pozostałe przedmioty: miałam zwykły zeszyt do histologii, genetyki, fizyki i biologii, dużo pisałam na kartkach (chemia, wykłady, łacinę dostawaliśmy kserówki). Ogólnie na czym Ci wygodnie na tym pisz :) w tym roku muszę kupić zeszyty 16 i 32 kartek i kupiłam 2 skoroszyty z kolorowymi brzegami (dobre są na wykłady i nosisz 1 zeszyt nie mieszając wykładów z różnych przedmiotów bo każdy ma własny kolor). Dodatkowo na embrio, fizykę, biochemię, chemię, biol kom miałam notatki na laptopie i później sobie tylko drukowałam :)
      Nie pisałam tego nigdzie ale mi się teraz przypomniało - przyda się taka teczka przezroczysta, tylko żeby miała jakiś kolor (bardzo dobrze się z niej ściąga na łacinie - polecam)
      Mam też oczywiście segregatory i koszulki na ksero. i dużo teczek :)
      Tak, Buka na biologii i biol kom przechodziła przez salę i osoby które nie miały notatek, miały ich mało, brzydkie czy nie wiem co tam jeszcze - nie miały zaliczonych ćwiczeń i musiały przychodzić do niej do gabinetu zaliczać ustnie a to raczej przyjemnością nie jest... Na embriologii histologii prowadzący wkurzali się jeśli siedzieliśmy i ktoś nie notował ale oni raczej nie byli groźni :)
      Tak, można mieć laptopa zarówno na wykładzie jak i ćwiczeniach (ale na tych ostatnich czasami zdarzają się złośliwe uwagi w stylu: pani by się mogła zainteresować zajęciami bo ja dobrze wiem, ze wy gracie na tych laptopach a nie notujecie) ale ludzie nosili, noszą i pewnie będą nosić laptopy (jedyne wyjątki to chemia, biochemia i anatomia, może jeszcze histo - nie wiem czy ktoś wtedy przynosił)
      Notatki z poprzednich zajęć trzeba mieć tylko - to oczywiste - na biologii i biol komie :D

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie ma co się tak nakręcać na początku,każdy ma inny sposób robienia notatek...co do studiów to po 4 latach mogę powiedzieć że najtrudniejszy jest 3 i 4 rok,a pozostałe lata to pestka.ale każdy musi przeżyć to na własnej skórze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :) rozmawiałam z kilkoma osobami z Twojego roku i chyba wszyscy zgodnie mówią, że 1, 2 rok jest łatwy; 3, 4 - ciężko przetrwać; 5 - bajka, przedmioty ok i ta świadomość, że to już koniec :D
      Dlatego (mając na względzie, że 2 rok też jest łatwy) mam zamiar wkręcić się na praktyki (w tym roku akademickim niestety brakło już wolnych miejsc..)

      Usuń
  5. Hej! Mam pytanko. Ile dni w tygodniu masz zajęcia i czy co weekend odwiedzasz rodziców? Często imprezujesz? Dzięki za odp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajęcia są od poniedziałku do piątku, weekendy (przynajmniej na pierwszym roku, bo później bywa różnie) są wolne. Ja nie lubię imprez, więc nie imprezuję zbyt często - raz na miesiąc mi wystarczy (wyjątkiem są juwenalia).
      Do domu jeździłam zazwyczaj w dłuższe weekendy. Starałam się być co miesiąc w domu (nawet jeśli nie było dłuższego weekendu)
      W tym roku będę w domu chyba tylko 3 razy - nie będzie długich weekendów bo wszystkie wolne dni wypadają w okolicach soboty (1 listopad, weekend majowy itp).

      Usuń
  6. Witaj!
    Gdybyś mogła opisać zaliczenia i egzaminy z poszczególnych przedmiotow zaczynajac od tych najtrudniejszych.
    Ta historia wet taka badziewna, ze wrzesien Ci zostal? ale to zaliczenie tylko czy jak?
    A o co chodzi z tymi zeszytami 16 kartkowymi, w sensie takie małe b5 (chyba to tak sie nazywa maly zeszyt połowa a4)? A o co chodzi ztym specjalnym zeszytem do histologii, dostepnym w ksero na langiewicza?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z historii prace nie były sprawdzane - kilka osób miało dokładnie te same odpowiedzi, jedna zdała i dostała 4 a pozostałe nie zdały, trochę to dziwne, co? :D No i akurat mi nie udało się być w tej szczęśliwej puli osób bez poprawki... 2 termin powinien być w czerwcu jeszcze ale prowadzący powiedział, ze nie ma na nas czasu teraz bo ma ważniejsze rzeczy na głowie i tak oto mam wrzesień :D Tak, to jest tylko zaliczenie

      Zeszyty zwykłe, małe, rozmiar to chyba A5. Oczywiście ja takich używam bo sama robię notatki z anatomii ale są one też (czytaj: notatki) dostępne gotowe w formie elektronicznej, nie musicie więc mieć obowiązkowo zeszytów :D
      Zeszyty do histologii są to takie małe książeczki z nadrukowanymi kolorowymi rysunkami tkanek, które omawiać i opisywać (właśnie w tych zeszytach) będziecie na zajęciach. Zeszyty te są obowiązkowe i każdy musi mieć własny, nowy (jak już pisałam koszt 50zł)

      Usuń
  7. A jeszcze takie pytanie:
    Co znaczy pod planem, ze chemia odbywa sie przez 10 tyg? to jest ten przedmiot co dwatygodnie? Jaki jeszcze jest tez w systemie co dwatygodnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że chodzisz na chemię przez 10 tygodni co tydzień (to jest ok 3 miesiące) i później nie ma tego przedmiotu - w jego miejsce nic nie "wchodzi", masz po prostu wolne a zaliczenie jest w sesji.
      System co dwa tygodnie oznacza, że na zajęcia chodzisz co 2 tygodnie (najczęściej na zmianę z inną grupą) i tak jest np z ćwiczeniami z genetyki, ochrony środowiska, wykładami z ochrony środowiska (co 2 tygodnie masz okienko zamiast zajęć)

      Usuń
  8. Hej! Mam pytanie odnośnie w-fu. Doczytałam się w jednym z Twoich komentarzy, że cały rok jest rozdzielany pomiędzy salę lub basen. Nie ma możliwości zapisania się na jakieś inne zajęcia poza uczelnią? Czy po przedstawieniu zwolnienia lekarskiego można uniknąć basenu i chodzić na w-f na salę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zapisać się na sekcję sportową ale trzeba być na poziomie średnio-zaawansowanym i zajęcia są 3 razy w tygodniu, lepiej więc chodzić na wf. Jeśli masz zwolnienie lekarskie to, z tego co mi wiadomo, idziesz właśnie na basen :) Zależy oczywiście co to za choroba... WF nie jest aż taki straszny, dacie radę :)

      Usuń
  9. Mam atopowe zapalenie skóry, więc wolałabym uniknąć basenu. Poza tym panicznie boję się wody, ale to już żadna wymówka.
    W-f zalicza się przez samą obecność na zajęciach czy są jakieś sprawdziany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zalicza sama obecność a od sprawdzianów zależy na jaką ocenę zaliczysz :) hydrofobia nikogo nie interesuje (ja też się boję i na szczęście dostałam salę). Nawet jeśli dostaniesz basen i szybko się z kimś z sali zgadasz na wymianę to nie będzie problemu

      Usuń
    2. a jak wyglądają te sprawdziany ? na wfie na sali też są?

      Usuń
  10. Hej. Właśnie przeczytałam,że jeśli nie zdasz jakiegoś przedmiotu zdawanego to nie możesz rekrutować na studia i chyba nie chodziło tylko o te obowiązkowe. Nie wiem czy wtedy zgłaszać się na rozszerzenie z angola skoro mogę go nie zdać i wtedy nie mogę iść na studia jeśli nie poprawie? Wiesz może coś o tym więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie zagłębiałam się w te tematy, więc nie pomogę. Musisz poszukać jakichś informacji na Internecie bo ja o zmianach matur nigdzie nie czytałam

      Usuń
  11. Hej, możesz powiedzieć jak to jest z całorocznymi zwolnieniami z wf? Gdzie i do kiedy trzeba zanieść papiery itd.? czy na uczelni robią jakieś "problemy" jeśli ktoś ma zwolnienie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam nikogo, kto został zwolniony z wf, nie wiem więc czy jest to możliwe. Jeśli masz zwolnienie przez jakąś chorobę kręgosłupa czy coś takiego to kwalifikujesz się na basen :)

      Usuń
    2. Aha, ja do choroby kręgosłupa mogę jeszcze dodać atopowe zapalenie skóry i to z basenu również by mnie zwalniało. Nie wiem jak to jest w Lublinie ale czytałam gdzieś ,że np. we Wrocławiu jest jeszcze taka jakby dodatkowa komisja i ostatecznie o tym czy jest się zwolnionym decyduje lekarz "akademicki".

      Usuń
    3. Być może u nas też istnieje coś takiego ale nie znam nikogo, kto ubiegałby się o zwolnienie z wf z takim zapałem, więc nie pomogę :)

      Usuń
  12. Jak uczyłaś się w akademiku? Czytasz na głos, nie przeszkadzałyście sobie z koleżankami ? Nie miałaś nigdy dosyć ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W akademiku wszystkie uczyłyśmy się cicho (a jeśli któraś musiała coś głośno sobie powtórzyć to wychodziła do kuchni/pokoju cichej nauki). Czasami miałam dosyć jeśli była impreza na korytarzu, chciałam się wyspać po zarwanej nocy a współlokatorki miały inny pomysł lub jak ja się uczyłam a współlokatorka oglądała filmiki śmiejąc się w głos / gadała na skype itp. Do wszystkiego jednak trzeba się przyzwyczaić :)
      W tym roku będę mieszkać w innym składzie - mam nadzieję, że będzie lepiej niż ostatnio :D

      Usuń
  13. Czy na wfie są jakieś sprawdziany ( tak jak w gimnazjum i liceum ) ? a jak tak to na czym polegają ? < nienawidzę wfu >

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest coś w stylu: przepłyń 2000m w 10min na ergometrze (tak to sie nazywa/pisze?), skłony, brzuszki na czas, robienie rozgrzewki itp. Nie ma tu nic strasznego i nawet taki wf-owy nieudacznik jak ja ma na koniec 5 :D

      Usuń
  14. Mam jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki - czy zbiory zadań Witowskiego i Persony będą przydatne na studiach, czy mogę z czystym sumieniem je sprzedać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadne zbiory zadań nie będą przydatne, tylko podręczniki z chemii, ewentualnie z biologii ta część o zwierzętach (aczkolwiek jak na Bukę jest tam zdecydowanie zbyt mało informacji, więc nie będzie zbyt przydatne - lepiej sprzedać), może jakieś repetytorium z chemii z teorii jeśli ktoś lubi czegoś takiego używać? Ja z liceum miałam tylko podręczniki do chemii i w zupełności mi to wystarczyło, więc sprzedawaj :)

      Usuń
  15. Ja też mam takie troche inne pytanie ;) czy w Lublinie jest dużo tanich barów studenckich,gdzie można zjeść obiad za pare złotych czy raczej nie i lepiej gotować?

    OdpowiedzUsuń
  16. hej, mam pytanie: dostałam akademik, ale niestety na felinie. gdzie raczej stacjonują studenci weterynarii? manhattan czy brodway? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia (jeśli studenci przydzielani są kierunkami tak jak na Langiewicza to nie ma o co się martwić - będziesz tam gdzie cała weta; jeśli możesz sama wybrać to pewnie w każdym i tak znajdzie się sporo osób z wety - napisz może na forum biolog lub na forum waszego roku na facebooku pytanie, który akademik wybierają osoby z Twojego roku i idź tam gdzie oni :D)

      Usuń
  17. hej możesz powiedzieć Czy można zmienić sobie grupę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno można przenosić się między grupami ale tylko pod warunkiem, że w grupie do której chcesz iść znajdziesz kogoś kto się z Tobą zamieni (i pójdzie do Twojej grupy)

      Usuń
  18. Które książki z anatomii przydają sie na pierwszym semestrze a które na drugim?

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam pytanie czy w każdej szkole są takie przedmioty?

    OdpowiedzUsuń