sobota, 18 maja 2013

rekrutacja i kwaterowanie Lublin

Znalazłam trochę czasu w natłoku wydarzeń (kto wymyślił juwenalia w najgorętszym okresie studiów pełnym zaliczeń?!), więc odpowiadam na pytania (na które zawsze chętnie odpowiem, bo przecież od tego jest ten blog, nieprawdaż?):

1. Dodam od siebie, że pod koniec wakacji (tak w okolicach września) osoby, które będą chciały ubiegać się o stypendium socjalne lub kredyt studencki muszą zacząć zbierać te wszystkie papiery (jest ich strasznie dużo a na większość trzeba czekać ok 2 tygodnie od czasu złożenia wniosku o wydanie określonego pokwitowania). Jeśli bierzecie i kredyt i stypendium to w każdym urzędzie bierzcie po 2 sztuki każdego papierka - jeśli się nie przyda to wyrzucicie ale większość dokumentów w obu miejscach się pokrywa :)
Niektóre dokumenty mają "datę ważności" ale to jest chyba cały miesiąc, więc jest OK

2. Kopię potwierdzić może, z tego co pamiętam:
* dyrektor szkoły - musi być jego pieczątka i podpis
* notariusz (ale to koszt chyba ok 50zł za jeden dokument)
* osoba przyjmująca dokumenty (tak mi się wydaje, że ja miałam zwykłe ksero i przy oddawaniu dokumentów w Lublinie bardzo miła pani podpisała się tylko na kserze spoglądając czy jest takie samo jak oryginał)
Ale zawsze warto zadzwonić do nich i zapytać - rekrutacja ma chyba swoją własną infolinie :)

Tadam! Nawet znalazłam:

Szczegółowych informacji na temat rekrutacji na studia udzielają pracownicy Działu Organizacji Studiów tel. (81) 445-68-85,
 (81) 445-66-45;
e-mail: rekrutacja@up.lublin.pl

3. Czy znajoma i ja możemy ubiegać się o wspólny pokój w akademiku?
Wszystko zależy od tego na jakim będzie kierunku i jaki akademik dostaniecie - jeśli Felin to problemu raczej nie będzie, ale jeśli Langiewicza to istnieje taki problem, że osoby do akademików przydzielane są kierunkami (w moim Dodku jest na pewno weterynaria i architektura krajobrazu)

4. Przypomniało mi się teraz pytanie na które ja nigdy nie uzyskałam odpowiedzi :) Czy osoby w akademikach są z góry przydzielone do pokoi, czy też można wybrać współlokatorów/pokój/piętro?
Wszystko można :) mnie każdy straszył że nie mam żadnego wyboru i idę jak owieczka na rzeź bo wszystko jest zaplanowane i zależy od humoru kierownika akademika. Tak na prawdę kierownikiem akademika Dodek jest bardzo miła pani, która (jeśli przyjedziecie na tyle wcześnie, że jeszcze będzie wybór) pozwoli Wam wybrać piętro i numer pokoju. 

5. Jeśli macie kogoś znajomego, kto otrzymał miejsce w tym samym akademiku co Wy i chcecie z nim zamieszkać w pokoju to wystarczy (oczywiście znowu jak najwcześniej) w dzień kwaterowania wybrać się razem i iść do kierowniczki z wypełnionymi wnioskami i od razu powiedzieć ze chcecie być w tym samym pokoju :) Ona wtedy szuka w zeszycie pokoju w którym są minimum 2 miejsca wolne :)
Ja  pojechałam w pierwszy dzień kwaterowania z samego rana i mogłam wybrać piętro, pokój i obie współlokatorki, dzięki czemu w naszym pokoju mieszkała tylko weterynaria :)

6. Jeśli chodzi o wybór pokoju to pokoje przy klatce schodowej są najmniejsze. Jeśli chodzi o wybór piętra to im wyżej tym głośniej (ale to już zależy ile chcecie się uczyć a ile bawić :) )

7. Specjalizacje - będę o tym pisać w osobnej notce, bo dostałam już pytania na ten temat, ale skoro tak bardzo Cię to nurtuje :) Specjalizacje robisz zaocznie tylko w weekendy, zjazdy co 2 tygodnie (określone miasta prowadzą określone specjalizacje), więc okazać się może że te dwie, które ty chcesz będą w Lublinie i Wrocławiu tylko :D Poza tym dni zjazdów mogą się pokrywać.. Koszt specjalizacji to ok 10-25 tysięcy, odpowiedz sobie zatem czy dasz rade ciągnąć zarówno finansowo jak i czasowo obie specjalizacje w tym samym czasie? Wszystko zależy od szczęścia (z tego co czytałam to na specjalizacje są nabory i nie na każdą możesz rekrutować się co rok ale np rekrutacja jest raz na 3 lata).

Jak będę mieć więcej czasu to poszukam informacji na ten temat i zrobię osobną notkę, bo moje informacje na dzień dzisiejszy to raczej gdybanie :D
Niedługo opiszę co trzeba kupić na studia, bo o to też już miałam pytania :)

PS: zauważyliście, że moje komentarze są czasem dłuższe niż niektóre wpisy? :D

1 komentarz: