wtorek, 17 września 2013

Biologia komórki

BIOLOGIA KOMÓRKI
Zapomniałam Wam ostatnio napisać - biologia komórki również wykładana jest w 1 semestrze (przez 2 połowę tego semestru - od razu po zakończeniu biologii, która trwa pierwszą połowę pierwszego semestru)

Ćwiczenia: odbywają się w tej samej sali i z tymi samymi prowadzącymi co biologia, z tą różnicą, że nie ma żadnych referatów. U Buki (u której ja byłam) całe zajęcia polegają na wypytywaniu studentów z materiału, który miał być dziś omawiany (trzeba więc samemu przygotować notatki na ćwiczenia i się ich nauczyć), pytania są dosyć szczegółowe a prowadząca niecierpliwa i wybuchowa (pewnego pięknego dnia zdenerwowała się przez brak wiedzy studentów i wyrzuciła całą grupę za drzwi - odpowiedzialność zbiorowa, wszyscy musieli zaliczać ustnie zajęcia w gabinecie). :D

Wykłady: prowadzone były tylko przez Panią profesor, bardzo dużo informacji, dla własnego dobra można było chodzić ale obecność nie była obowiązkowa

Książki:
"Seminaria z cytofizjologii" Kawiak
"Strukturalne podstawy biologii komórki" Kilarski
Ja uczyłam się z tych i było ok, obie dostępne są w bibliotece (polecany jest też Alberts ale on jakiś dziwny jest...)

Zaliczenie:
Dzielimy je na zaliczenie ćwiczeń (test wielokrotnej możliwości z punktami ujemnymi), dużo pytań mało czasu (jakoś 1 minuta na 1 pytanie chyba) - nawet Pan G. nam współczuł..
Egzamin w sesji, który dzieli się na 2 mniejsze:
teoria - ok 20 pytań zamkniętych i 1 otwarte (np. podaj funkcje aparatu golgiego - to było moje pytanie);
elektronogramy - zmora studentów weterynarii, zamazane czarno-białe obrazki, na których nic nie widać ale musisz coś zobaczyć... Ja mam elektronogramy wydrukowane i siedziałam nad tym dosyć długo. Do rozpoznania było ok 10 elektronogramów, na każdym po 3 struktury, czas ok 10-13 minut.

Ogólnie cała biologia komórki jest przedmiotem bardzo trudnym (jak dla mnie najtrudniejszy w 1 semestrze), obszernym, prowadzący wymagają dużo ale największą trudnością jest czas na odpowiedź (a raczej jego brak).

My byliśmy podobno pierwszym rokiem który nie miał wejściówek ani wyjściówek z tego wspaniałego przedmiotu :)

Przykładowy elektronogram:

11 komentarzy:

  1. Na pocieszenie na 4 roku (przedmiot:choroby ryb)Buka jest już naprawdę miła :))rzadko kiedy ktoś ma warunek z tego przedmiotu

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś czuję, że się z nią polubimy. Szczególnie. *upiornamuzyka*

    Jak to jest z kwaterowaniem przed 1 października? Dopłaca się x zł za każdy dzień z września (np. od 28)? I czy mamy od razu zapłacić za październik? (głupie pytania, wybacz)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz się kwaterować od 28 i od tego dnia do końca miesiąca masz za darmo, płacisz dopiero za październik (czas jest niby do 10 ale znam osoby które były ścigane bo 2 miesiące nie zapłaciły, więc nie jest to tak rygorystycznie przestrzegane :) ). Przed 28 raczej nie będzie możliwości przenocowania w akademiku (przynajmniej mi Pani z DSS odmówiła - wszystkie akademiki są remontowane).
      Od razu przy kwaterowaniu płacisz 50zł bezzwrotnej kaucji (tyle było w tamtym roku, nie wiem czy się coś zmieniło?)

      Usuń
  3. Bardzo fajny blog. Wielkie dzięki, dużo przydatnych informacji :)
    Mam pytanie odnośnie wf-u. Czy zajęcia są do wyboru czy z góry narzucone?
    Czy basen jest obowiązkowy, czy można się jakoś wymiksować ?
    Byłabym również wdzięczna za jakieś szczegółowe informacje dotyczące zakresu materiału z anatomii w czasie I i II semestru. Z góry dzięki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dołączam się do pytania odnośnie wf'u ;) ten basen jest obowiązkowy? a jeśli tak to MUSZĘ się z kimś zamienić jeśli nie chce na niego chodzić, tak? innej opcji nie ma? że np.powiem od razu, że chciałabym chodzić tylko na sale gim. to mi pozwolą??

      Usuń
    2. Jeśli zakwalifikują Cię na basen i nie chcesz na niego chodzić to musisz poszukać kogoś, kto się z Tobą zamieni, nie ma innego wyjścia. Tu na uczelni nikogo nie obchodzi czy Ty tego chcesz :)

      Usuń
  4. masz elektronogramy wydrukowane - nie miałabyś może ochoty się nimi podzielić? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę się podzielić :D chciałam sprzedać notatki ale - o dziwo nikt z Waszego roku nie chce ich kupić (w ogóle nie jesteście zainteresowani notatkami od ludzi z naszego roku, co jest jak dla mnie strasznie dziwne...).
      Jeśli chcesz to mam materiały do biol kom do sprzedania albo dam Ci do odkserowania same elektronogramy :)

      Usuń
  5. a jak się można z Tobą skontaktować oprócz bloga? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Elektogramy <3
    Już zapomniałem, że takie coś kiedyś było ;)

    OdpowiedzUsuń